Cara Nak Buat Jeruk Ikan Gelama

Masa tu saya buat dulu makan sendiri. Ada seorang ibu muda beranak satu yang juga seorang karyawan disebuah pabrik ekspore di Cirebon memiliki.


Bicara Kehidupan Cara Buat Ikan Gelama Jeruk Masam

Jagung secukupnya sesuai selera Garam dan gula pasir.

. Rahsia dari orang Melaka bila dia tahu saya buat jeruk ikan tenggiri ni dia bilang kalau nak lagi sedap kau peram dalam tempayan. Tapi boleh saja guna ikan senangin atau gelama. Lihat juga cara membuat Grilled Salmon dan Garlic vegetable dan masakan.

Potong isi mangga mengikut. Rentak getuan sang gelama ni sangat. SeterusnyaIkan tenggiri nak guna.

Setelah itu ikan gelama masam ini bolehlah digoreng dan menikmatinya. Baca Artikel Menarik Lain Di Sini. Kali ini kami kongsikan cara buat jeruk mangga sendiri.

Kegemaran tua muda memasak Resepi Ikan Gelama Jeruk ini sudah. Buat sendiri jeruk ikan masin tenggiri. Cara buat Ikan Gelama Jeruk masamJOM BLAJAQ.

Kali ni lain sikit entri aku nak citer sikit tentang cara nak buat ikan gelama jeruk masamkenal kan ikan gelamaikan ni kalau kat pasar tak la mahal sangattapi kalau dah jadi ikan jeruk. Lepas 2 jam celup ikan di dalam cuka. Malah kalau nak masak Kailan Ikan Masin atau Nasi Goreng Ikan Masin pun boleh.

Jeruk kulit cempedak tu dicuci untuk kurangkan masin. 400 g gula pasir. CARA BUAT IKAN TENGGIRI JERUK.

Bagi kawan-kawan rasa bagi keluarga rasa. Tambahan lagi ada perkongsian cara menggoreng ikan masin tak hancur dan hidangan yang cantik. Pekasam lebih sedap jika dibuat menggunakan ikan air tawar seperti ikan lampam puyu sepat dan lain-lain lagi yang Min pun dah lupa nama sebab hanya membeli ikan.

Saja nak share cara buat ikan masin resepi orang kampung facebook. Ramai tak peminat jeruk ikan. Saya kongsikan cara nak buat jeruk ikan masih tenggiri yang dalam minyak.

Ikan gelama cara siangnya belah belakangnya jangan sampai putus. 2 genggam garam kasar. Cara buat ikan kering Siang ikan senangin bersih 2Siang 1 jenis buang perut Siang 1 jenis mcm nak bakar Lepas dah cuci basuh bersih2 letak Garam Kasa.

Wahh kalau pandai buat ikan masin ni sendiri pasti suami dan ibu. Cara buat Ikan Gelama Jeruk masamJOM BLAJAQ. Mungkin ada ibu hamil.

Dengan menggunakan gunting belah 2 kepala agar kita dapat bukak ikan tu seperti. Cara Buat Jeruk Mangga Tanpa Pengawet Bantu Ibu Hamil Hilangkan Loya Selamat Dimakan. Alhamdulillah mak saya suka.

Kemudian buang kulit dan bilas sekali lagi. Ikan tenggiri dibersihkan. Tips Membuat Jeruk Cepat Berbuah Lebat Terbukti Luar Biasa.

Saya kongsikan cara nak buat jeruk ikan masih tenggiri yang dalam minyak. Joran fast action akan dapat mengesan getuan sang gelama walaupun gelama kecil. Cara Buat Ikan Masin Jeruk.

AssalamualaikumSeperti yang saya janjikan di sini saya kongsikan cara-cara nak buat JERUK IKAN MASIN TENGGIRI yang dalam minyak. Bahan-bahan Ikan tenggiri boleh juga guna ikan gelama. Yang penting kena tahu syarat nak buat ikan masin ni memang memerlukan garam yang banyak.

Ikan tenggiri nak guna. - Masukkan salmon dan. Katanya boleh juga dapat harga ikan tenggiri yang murah untuk buat jeruk ni.

Pastikan joran adalah lembut dan fast action. Jeruk buah-buahan terutamanya mangga memang sedapJika dibeli kebanyakannya menggunakan bahan pengawet supaya jeruk yang dihasilkan tahan lama. Buat sendiri jeruk ikan masin tenggiri.

Nanti saya kongsikan cara nak buat ikan jeruk tenggiri ni. Basuh buah mangga sehingga bersih. Saya dah buat memang lagi sedap.

Masa tu saya buat dulu makan sendiri. AssalamualaikumSeperti yg saya janjikandi sini saya kongsikan cara2 nak buat JERUK IKAN MASIN TENGGIRI yg dalam minyak Seterusnya.


Diy Cara Buat Ikan Gelama Masam Umpan


Cara Buat Jeruk Ikan Sungai Yang Simple Makanan Tradisi Orang Sungai Sabah Youtube


Cara Buat Ikan Gelama Jeruk Pdf


Cara Buat Jeruk Ikan Masin Tenggiri Homemade Kecur Liur

No comments for "Cara Nak Buat Jeruk Ikan Gelama"